Beslissingen nemen is onze grootste uitdaging” Het verbouwverhaal van Arne en Augustine
Bij elke verbouwing horen twijfels, keuzes en eindeloze Pinterest-borden. Dat is bij dit enthousiaste koppel niet anders. Ze vertellen openhartig over hun verbouwtraject en hoe WOW WONEN hen ondersteunt in het hele proces.
Twijfels en meningsverschillen
“Onze grootste uitdaging? Beslissingen nemen. Ik informeer mij heel veel en dat maakt het moeilijk om knopen door te hakken. Dan komt Augustine er ook nog bij zij heeft weer een andere, meer esthetische kijk op de zaken. Ik ben eerder praktisch. En dan clashen we wel eens,” lacht ze.
“Zelfs als we een keuze gemaakt hebben, zie ik weer iets nieuws passeren en denk ik: ‘Oei, dat is ook wel leuk’. En dan twijfel je opnieuw.”
Het begin: kennismaking op de beurs
“Op een beurs kwamen we bij WOW WONEN terecht. We zaten nog volop in de fase van ‘wat houdt verbouwen eigenlijk allemaal in?’ en hadden nood aan houvast. Het stappenplan van WOW WONEN gaf ons meteen vertrouwen. Omdat we met een architect in regie werken, proberen we onze vragen ook goed te spreiden. Elke vraag aan de architect kost immers geld, dus het is fijn dat we bij WOW terechtkunnen als er iets onduidelijk is.”
Het stappenplan als houvast
“De grootste meerwaarde voor ons is het stappenplan. Het zijn vaak kleine details waar je zelf niet aan denkt, maar die wel in de video’s aan bod komen. Die noteren we allemaal in ons schriftje. Als we dan onze plannen maken, checken we altijd: hadden we niet gezegd dat we het zo gingen doen?”
“Het geeft ons écht houvast.”
Feedback is welkom
Als we vragen naar verbeterpunten, komt er een oprechte glimlach: “Bijna elk filmpje begint met ‘Het is heel belangrijk…’, we kunnen het al meezeggen. Grappig, maar ook herkenbaar.”
“Toch hebben we al veel gehad aan die korte, snelle ondersteuning. Zoals toen een keukenverkoper nogal opdringerig was – een telefoontje naar jullie en meteen voelden we ons weer zekerder in onze beslissing.”
Het verhaal op jullie site van het koppel dat 15.000 euro bespaarde dankzij de keukenindeling – dat gaf bij ons ook het vertrouwen: voor 2.000 euro investering krijg je dat zo terug.”
Betrokkenheid en opvolging
“De opvolging vinden we echt goed. Ook al zitten we nu in de fase van ruwbouw, af en toe een mailtje van het WOW team met ‘Waar staan jullie? Hebben jullie offertes die we kunnen bekijken?’ Dat geeft vertrouwen. Het voelt alsof jullie betrokken zijn, zelfs als we jullie niet meteen nodig hebben.”
“En we zijn ook gewoon rustig bezig. Sinds september hebben we het huis gekocht, zijn we aan het afbreken, en dan is het fijn dat jullie nu en dan checken hoe het gaat. Die updates geven ook ons een moment om alles weer even op een rijtje te zetten.”
Tot slot
“Vraag alles via de WhatsApp-chat,” besluiten ze met de glimlach. “Geen enkele vraag is te dom dat beseffen we nu pas.”


